ziplajna läjte

för det första heter tydligen vulkanen VID den här staden Arenal - staden heter La Fortuna.
he he.

för det andra var ziplining så jävla skoj!!!
blev hämtade med liten buss som körde upp i djungelbergen på världens jobbigaste väg. fram till nån flott anläggning där vi stuvade in oss i såna små liftar ännu mer upp i djungeln. full säkerhetsmundering på förstås, det var jävligt fashion.
lite snabb genomgång, sedan hakade dom fast en på vajern 200 meter (!!!!) över djungeln och sen flög man längs en tråd och aa. skrek och skratta.
det var så himlahimla häftigt.

efter en lina kom man till en mellanstation där en snubbe hakade av en från linan man kom ifrån, och hakade fast en på nästa. och off you go! kors och tvärs i den tropiska växtligheten. ae det var så himla tjusigt, så mkt som 70km/h kom vi upp i hörde jag.
skrev i gästboken efteråt: "absolutely divine".
mindre divine var när jag på en sån plattform precis efter en tur kände att det stack till i tröjan. sen igen, SEN IGEN jag ba VA I HELVETE NU ÄRE NÅNTING I KLÄRA GRABBAR!!!!!!!
o visst, nånting STORT och SVART flög iväg när jag skakat kraftigt på tishan. lämnade kvar grov smärta.
frågade vajerkillen om han visste vad det var, "a wasp", sa han, "it hurts but it's good for your health".
mm vilken tur jag hade asså, som lyckades träffa den där jävla idioten mitt uppe i luften. en ordentlig lyckans ost.

tyvärr syns inte betten nu. ska däremot googla " wasp costa rica" och se vad jag kan hitta samt göra upp kommande vårdplan för mig själv.

men skit i det aset nu, all n all - feeeeeeeeeeeettttttttttttttttttt::D:D:D::D:D
jättekul och lite läskigt också faktiskt, trots att jag va jädrigt stursk innan. och så var det vackert.
andra höjdpunkter:

- när jessica efter ett åk ska hjälpas ner från ett litet trappsteg till plattformen genom en utsträckt hand, och hon istället skakar handen och säger "hello hello". sofia, visst är det så himla nyår när jessica gör krostecknet på syrianfesten?!!

- när Isa, 22, fick frågan om Christian, 33, var hennes pappa. hahaha. gubbjävel.

- när en kille på vår buss som hörde att vi var svenskar på svenska berättade att han pluggat i linköping. jag ba WÖHÖHÖW REPRESENTIN!!!!!




-

Kommentarer
Postat av: Tina Andersson

hm hm hoppas att saken inte på nåt vis kommer med hem....Vilkane häftig grej ni gjort/våhade göra. Ska pröva det hemma i em :-) Karm till er

2012-03-17 @ 08:43:18
Postat av: Sofia

Hahahahah jooo jessy <3

2012-03-17 @ 11:13:49
URL: http://sofia06.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0