belize-guatemala

upp och käkade frukost med ann. våran bästis!!
åt fattiga riddare för första gången sen dagis, det var dögott.

mot båten sen. kul att vi simmat med hajar och stingrockor dagen innan och liksom pillat på dom utan problem, och så blir jag biten av en hundvalp vid bryggan. läkarsonen magnus msstänkte några såna rabiesbakterier i det rivsåret så blev behandlad med handsprit.
än så länge inga symptom.

gå i land och hoppa på bussen, spendera ett antal timmar på den. komma fram till gränsen till guatemala och passera den. fick sitta en stund i ingenmansland innan vi kunde åka vidare, kände direkt att we're not in kansas anymore..
helt annan vibe än caulker kan man säga. ett antal till synes hemliga människor med hemliga agendor.
spännande.

åka vidare genom guatemalsk (?) landsbygd. vi såg:
- skjul
- höns
- hästar
- kor
- grisar
- skolor
- djungel
- berg
- moln

det var i ärlighetens namn ganska deppigt. blev dessutom varnade för kriminaliteten så man blev ju lite darrig i bena. hotellet var dock flådigast hittills! och människorna fett trevliga dessutom, en gubbe bröt en bit av sin kaka till mig när vi gick förbi han påväg till supermarket, då var det ju bara att tacka och ta emot!!
står uniformsgrabbar med k-pistar lite varstans men jag såg skitglad ut och sa "Hola!" till en och då såg han också skitglad ut och sa hola.
ser det som att jag köpt beskydd.
staden vi bor i heter sankt elena (eller dylikt) och har inte sett så mycket av den. vill trots schysta kontakter med gerillan inte spatsera runt allt för mycket med mitt blonda hår och vilsna uppsyn.
kan va här organtjuvarna lurar.

tog oss till en restaurang igårkväll iaf, jag, j1, christian och nyförvärvet för kvällen bengan. satt där o käka pasta och drack diverse. diskuterade mycket allvarsamma frågor, hundägarna bl.a. hatar er.
ne men.

"trots att det finns skyltar att man måste ha koppel på sin hund på ställen så är det ändå nån tax som tuggar en i pungen."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0