En dag i Tortuguero







vaknade av lite olika anledningar ca. 1000 gånger inatt/imorse.
- tuppen som gal
- köld
- människor som kom in i rummet. fortfarande många frågetecken runt detta
- kissnödighet

klev tillsist upp runt 8 och åt frukost.
var inbokade på nån jävla tur att se djur osv men strök oss eftersom solen sken för första gången här efter typ en vecka med bara regn. tecken från Allah att steka??
gick till stranden och hängde där istället. hade ju bara planerat med regn och lera så inte särskilt hög solskyddsfaktor var nedpackad.
det får vi minsann höra nu.
världens fetaste dag iaf, jessica plaska runt i vattnet medan jag höll mig på land.
kan INTE under några omständigheter få saltvatten i ögonen. jessica däremot var iofs också på land men på havets botten. tror hon utvecklat gälar.
livsfarliga vågor, fick lite såna mamma-impulser; "INTE LÄNGRE ÄN TILL NAVELN NU JESSI!!!"
men höll mig i rödskinnet.

runt 13 fick vi nog och gick och åt långlunch med ann.
sofT.
sen gick jessica hem och duschade medan jag och ann gick i samliga affärer på stadens enda gata. köpte en body som det senare visade sig var för kort för min västerländska kropp. klippte därför sönder den i grenen så den blev ett linne istället.
förutom att jag klippte av den i axeln visst.
ha ha ha ha ha bäst. kanske kunde dubbelkollat.

aja.

nu sitter vi och sjåkar (INGEN här har hört ordet sjåka innan asså fattante) vid hotellet, ska väl gå iväg och äta snart igen. det är det såna här långsamma dagar består av:
-äta
- vänta på att bli hungrig nästa gång

inte mig emot.

Kommentarer
Postat av: Anonym

har du funderat på att bli författare till världens roligaste bok?

2012-03-20 @ 22:23:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0