Panajachel samt massa byar

Åkte buss i sisådär 10 timmar igår, ut ur Honduras och in i Guatemala igen. Upp i bergen och adjöss var det med den tropiska värmen. Kom fram till den lilla byn Panajachel som ligger vid en jättestor sjö som heter typ Atitlá. Bosatte oss på Paradise Hotell och gick ut på bankomatjakt och middag med Jenny&Isa. Gick tillbaka till hotellet o chilledilla med diverse från gruppen en stund innan vi gick o la oss.
Vakna tidigt o slängde in oss lite frulle och hoppade på båten ut på sjön. Åkte svinlänge tvärs över hela sjöfanskapet till en liten indianby som hette något som jag inte kommer ihåg. Däremot så dissa ja o Julia den guidade turen och tänkte gå o mysa lite själva, slutade med att vi hamnade längst ner i byn vid vattnet, for upp på stigar som knappt fanns och rätt som de var stod vi mitt i ett plantage/soptipp, fick lite panik men höll modet uppe och hamnade på en Guatemalsk bakgård. Gick några meter till och hittade Johan och Magnus från gruppen.
satte oss en stund och åt ananas, blev rastlösa och hoppade på en tuktuk kanske lite för hastigt till San Pedro som va nästa stopp på resan. Råka missa lite info om vart och när vi skulle träffas nästa gång. Kom fram till centrum, gick på lite marknad, åt lite brunch, kolla på lite lokala fyllon i cowboyhattar. Tänkte att nu har det gått några timmar så nu kanske vi ska dra vidare till nästa ställe, gick nerför en herrans massa brutalt branta backar. Hittade en hamn och tänkte här måste det vara!! De andra kommer nog snart!!! Tji fick vi satt där i över en timme till Karina (reseledaren) kommer i en tuktuk och ba "JAAAA DÄR ÄR NI!!!! HOPPA IN HÄR SÅ ÅKER VI TILL BÅTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!"

så hade alla andra väntat på oss - vid en annan hamn.
våra popularitetsaktier sjönk kraftigt hos endel i gruppen. och det var ju träligt på alla sätt.
vidare till nästa by, där shoppade man loss minsann. hittade en ryggsäck jag tyckte var fet så den köpte jag.
väl ute ur butiken/ståndet så hittade jag inte jessica. gick med några andra istället som var på restaurangjakt. fuck that shit tänkte jag som var mätt så jag gick runt ensam i indianbyn i typ en timme.
fick ett antal försäljningsförslag kan jag förtälja. en ring samt en nyckelring gav jag mig på..
säljer till högstbjudande.

sedan båt igen hem till Panajachel.
fett vackert här om inte jessica redan skrivit det (vi byter författare mitt i inläggen WILD & CRAZY). massa berg och en vulkan runt en stor sjö.

aja, summa summarum måndag: blev lost på tre av tre ställen.
inte dåligt alls.
spelade in en film från när vi gick vilse första gången, väldigt blair witch project. haha å vi var så fula.
klättrade verkligen i berg och genom skogar typ.

nu är jag nyduschad, snart ska vi gå ut och käka nåra tacos eller dylikt. ikväll är det lagfest!!! sovmorgon till 12 imorn. christian har skrytit om sin tacodans ("kan man dansa salsa kan man dansa tacos") sen dag ett, ikväll håller vi tummarna. mycket snack och lite verkstad hittills.
BILDER FRÅN IDAG FÅR EGET INLÄGG INOM KORT

Kommentarer
Postat av: Per Karlsson

Följer er minst två gånger om dagen. Låter som om ni har det bäst.Fortsätt skriv, fortsätt ta bilder, fortsätt njut! //Tina/Mamma

2012-03-06 @ 17:36:13
Postat av: ailuj

mamma kan du sluta heta per karlsson!!!!!

kram

2012-03-07 @ 01:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0