Mot Belize

Satte oss somsagt på bussen kl 5, började inte rulla förns kl 6. efter cirkus 200 meter börjar bussen puttra och dör...
Otur tänkte vi men brydde oss inte speciellt mkt, jaja efter lite om och men fick de igång maskinerna igen och vi kunde börja rulla ut ur Mexico. Åkte i kanske 2,5 timme innan vi stannade vid ett liten hydda mitt ute i ingenstans, köpte kaffe, kakor och chips till frukost, in i bussen igen och drog vidare.

Åkte några timmar till, stannade i nån stad vid något McDonald's köpte varsin McBurrito he he. packade över alla grejer i en annan buss, åkte vidare mot gränsen till Belize, gick igenom gränskontrollen på typ 2 min. kändes skönt. dock så sägs det att den ska vara den enklaste av alla vi ska gå igenom.
Ännu mer bussåkande till Belize City, chilla i hamnen lite, hoppa på en båt. fick åka i cirka 40 minuter (stora vågor = ont i rumpan) till ön Caye Caulker. kom fram runt kl 6, gapade konstant för att att det är så himla vackert här, känns typ som man går runt på en filminspelning eller något. Gick iallafall ut och åt middag på en liten resturang med två tjejer från gruppen som heter Jenny och Isa. Åt så himla god mat, de är typ frukt i allt här och allt är så himla gott! 
Det var tänkt att vi skulle sätta oss på en bar men det var söndag och de som bor här stänger när de blir uttråkade och det inte är så mkt folk, så allt va stängt så det blev sängen och en tidig kväll för oss.

#juliatarvid
jessica var ute och kollade på soluppgången medan jag tog lite sovmorgon, 07 kanske. jag och ann, vår room mate.
extramorsa, hon e fejn.
jessica och jag gick och käka frukost, bacon o dä, på nåt litet frukostställe. finns la en miljon. drack kaffe och tjuvlyssnade på amerikaner. var mulet så hade ingen brådska.
gick sedan bort till The split där dom anordnat en liten strand (finns typ ingen vettig naturlig). ligger precis vid en restaurang/bar med servering i vatten så då blev det ju en 10.30-drink med isa och jenny.
sen sprack det upp och då kickade solgalningsmentaliteten in kan man säga =)
har ALDRIG bränt mig på det sättet. mådde skit hela kvällen, men det kommer vi till sen. dagen var asfet innan man märkte hur kräftig man var. agerade barnvakt åt livets sötaste tvååring. schyst leksakshäst hade han med som jag fick låna.
badade, lyssnade på musik, lunchade, lyssnade på lite rastamän med ett antal sköna substanser i ådrorna.
vad mer önska.
sedan hem och inse the seriousness of the solbränd situation. ok att bli röd men att må så förbannat skit. frös och brann upp på samma gång.
då var livet lite mörkt för oss båda. fint dock, att vi verkligen gör allt tillsammans. you burn, i burn.
<3

hängde med ett gäng ut och käka iaf, peta i oss lite. bort till lazy lizard sen, baren vid the split, där typ alla vi åker med hängde. blev en eller två capirinias, sofia stavning på den?, och softade.
för det mesta slutar det med att jag och jessica ends up med christian på något vänster. satt kvar sist av alla vi tre, jag som inte hittade lämplig sittplats satte mig och lutade mig mot en palm ist, when in karibien. skrattade mycket åt tanken att ge en sköldpadda en lavett och säga "skärp till dig, skalman".
ungefär den nivån det var på.
knallade hem längs vattnet och went straight to bed.
vill inte åka härifrån. inte haft bh eller skor på 2 dygn, säger det mesta. är typ en blandning mellan new orleans, jamaica och hawaii här tänker jag mig. inga bilar är tillåtna, alla går, cyklar eller åker såna fula golfbilar typ. alla gator är typ sand.

har en dag härifrån till att skriva om, eller det gjorde ju jessica föut kanske ja FATTA VI SIMMADE MED HAJAR OCH KLAPPADE DOM. åker till guatemala imorn.
några bilder, tar sån freaking tid.
HEJS

Kommentarer
Postat av: hedda

kan ni ha det göddigare eller?? (förutom brännan då)

2012-02-29 @ 21:50:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0