dag 1-3

jessica är den mer ordningsamma av oss. det är inget jag sticker under stolen med.
det är hon som håller i rumsnyckeln om man säger så.
men är det nånting jag är ordentlig med så är det bloggande!!! och har jag sagt att alla detaljer ska finnas i denna blogg så ska dom det oxå.

dag 1.
tåga till arlanda. göra oss hemmastadda på hotellrum inne i själva arlanda. duscha, läsa elle (hatar fan o läsa elle) och softa. bestämma sig vid 03 att man nog ändå vill ha lite sömn
.. gå upp vid 04.15.
träffa resten av "gänget", haha måste hitta bättre ord för det, och ba. flyga till london.
relativt smärtfritt, spydde väl av trötthet osv men annars så!!

i london blev det väntan några timmar på försenat flyg mot Dallas.
tio timmar tog den turen. mina beeeeeeeeeeeeeeen.
framme och inte veta vad man heter av trött- och dödhet.
fatta att vi missat vårt plan. (antar att det nån gång hunnit bli dag 2 också). gå mellan american airlines och british airways, utan att överdriva, 5 gånger kanske. eftersom alla ba Ne det är deras ansvar att fixa ny flight till er inte vårt.
mord=)

sen ordnade det sig ju dock, jessica och jag fick (varsitt) flyg tillslut.
samt en natt i Dallas vilket var härligt på alla sätt.
Texans är väldigt gästvänliga.
åt steak och la oss tidigt i cirka 3 meter höga sängar av fluff.
kraftig njutning.

dag 3. vakna 05.30. utsövd.
rapport från sverige att kronprinsessan blivit moder, gratulationer.
gödd att ha kontakt med sverige också, bästa pv dessutom.
äta fläskigaste frukosten, åh vad vi mådde. varsitt berg med jordgubbar samt 700 kalorier till.
sedan lämnade jag jessica i hotelllobbyn och åkte med ett gäng andra individer till flygplatsen. smooth sailing hela vägen till Cancun.

satt mot en vägg och väntade på resten av sällskapet i två timmar. när alla var närvarande åkte vi buss till Playa del Carmen.
mexico är mycket grönt och frodigt. ganska så. det jag såg från bussfönstret. =)
hotellet har pool och bar MED BARSTOLAR I VATTNET vilket jag och christian är MYCKET exalterade över.
det är min nya kompis.
och vid den poolen sitter vi nu typ, i en hammock. jag, jessica och christian. mittemot sitter magnus.
vi är alla en stor familj redan.
skoja aldrig i livet ska hålla mig på replängds avstånd från samtliga känslomässiga attachments.

ikväll har vi gått o käkat på huvegatan (mycket amerikanska turister här jao), skrikskrattat, ätervänt till hotellet, tagit ett kvällsdopp i poolen, internetat, läst varandras bloggar, osv osv. jag såg en kackerlacka förut, utomhus,
gick in och låste dörren.

imorn är det utflykt till chichen itza om man vill men det får faske mig FARA O FLYGA vi vill återhämta oss på stranden istället.
fan blev ju snuvade på en playa-dag.
tolererar inte.

männen sitter emellertid i detta nu och diskuterar möjligheterna att photoshopa in oss framför nån pyramid, eftersom den här bloggen utlovat ljug om kulturella grejer.
kan bli.

Kommentarer
Postat av: Per Karlsson

Hej!

Kul att läsa om början på äventyret! Ska följa dig och inte störa med sms :-). Njut och ha det bäst.

Kram mamma

2012-02-24 @ 10:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0