bocas del toro. aqua lounge!!!

gränsövergång igår. spännande. nae sög faktiskt, molnigt och kvavt och kö och SKIT O HELVETE!!!
fick huvudvärk.
åkte båt ut till ön vi befinner oss på nu. Bocas del toro heter ögruppen, vår specifika ö heter.. nånting.. annat..
hade inte ätit NÅT på hela dan så vi ba mat mat mat mat mat mat mat.
åt världens minsta pizza.

ja ja, sen var det fest för hela slanten. oj vad detb gick. först satt vi alla som delar rum på vår balkong och snicksnacka.
typ 8 pers är vi som trängs i våningssängar här inne. jag ligger högst upp i en trevåningssäng. det går tyvärr en gräns 6 cm under min madrass, längre än så når inte AC-svalkan.
men mer om det sen, vi hade en trevlig balkongfest tills hälften av individerna på vår och hälften på grannbalkongen bestämde oss för att fortsätta kalaset på lämplig discoklubb.
även denna grupp splittrades, så tillslut var det jag, jessica, christian, stefan, bengan och magnus som tog en hemlig liten båt till en grannö.

där var det hallaballoo kan ni ta o skriva upp. gratis dricka till oss kvinntimmer, västerländsk musik (och Lykke li!!!), backpackande amerikaner och gungor och massa annat smått och gott.
dansade lite grann, slutligen lite tacodans, och softade runt. hittade snabbt några godtyckliga amerikaner att fördriva tiden med.
visade dom hur man uttalade deras namn på svenska ("mark.. mark.. That's not funny at all. I have such a boring name. I wanna change it"), jessica varnade okända människor för gungorna ("swing at your own risk!!"), magnus dansade på ett väldigt konstigt sätt, stefan gav mig två kramar, ja som ni hör var det ju HELT GALET.
nej men det var faktiskt askul.

tillslut hade jag avlägsnat mig från alla svenskar jag kände så när jag tog farväl av jänkarna var jag tvungen att hitta hem själv. navigerade mig till en båt och pekade och frågade och ba vafan det lyser ju där borta så land är det ju iaf där bor jag säkert.
kom fram och ba. var i helvete är jag nu. gick fel, gick tillbaks, ringde runt, ingen svara.
jävlit mörk stund.
men sen hittade jag hem=)
hur jag lyckades med det samt klättra upp på tredje våningen till bädden vet enbart gud i himmelen.

svettades likt ingen annan människa tidigare svettats inatt. vaknade i djup misär.
mådde som en extra stor påse med skit.
och vädret var skit.
och jag tappade solbränna i ansiktet.
och vädret var skit.
och jag mådde skit.

men nu börjar det ordna upp sig, för mig iaf. molnen verkar dock inte skingras och det är ju också självaste fan.
men igår var roligaste kvällen på hela resan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

bilder funkar inte just nu.. just snyggt, jag som hade på mig en "urtjusig klänning" faktiskt. sa Bengan.

Kommentarer
Postat av: Tina Andersson

Julia, din mammas puls blev aningens hög efter denna läsning...../Kram

2012-03-23 @ 07:30:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0